Túl Magyarországon
A Zeneakadémia Koncertmagazin nemrég megjelent nyolcadik számában is olvasható Leon Botstein, a Bard College Conservatory rektora, zenetudós és karmester Bartókról szóló írása.
A Zeneakadémia Koncertmagazin nemrég megjelent nyolcadik számában is olvasható Leon Botstein, a Bard College Conservatory rektora, zenetudós és karmester Bartókról szóló írása.
A két különböző egyéniségű zeneszerző kapcsolatát elemzi cikkében Kusz Veronika, Dohnányi kutató.
A két zeneszerző-óriás, Bartók Béla és Kodály Zoltán emblematikus barátsága elevenedik meg Dalos Anna zenetörténész-, és kritikus írásában, amelynek nyomtatott változata a Zeneakadémia Koncertmagazinjának 2017/ szeptember-decemberi számában olvasható.
A hamarosan kezdődő, világhírű magyar komponista nevével fémjelzett versenyre száznál is több fiatal hegedűművész jelentkezett, s közülük közel ötvenen kapták meg a lehetőséget, hogy a zsűri előtt bizonyítsanak.
Székely Zoltán, Szigeti József, Geyer Stefi, Yehudi Menuhin, Arányi Jelly… Mind olyan hegedűművészek, akik szakmai és személyes szálakkal egyaránt szorosan kötődtek Bartók világához. Ahhoz a Bartókhoz, akinek két hegedűversenye, vonósnégyesei, hegedűre és zongorára írt kamaraművei, valamint ikonikussá vált Szólószonátája a mai napig a hegedűs irodalom legizgalmasabb rétegét jelentik. A Zeneakadémia 2017. tavaszi koncertévadának három meghatározó hegedűművészét, Baráti Kristófot, Kelemen Barnabást és Pekka Kuusistót kérdeztük többek között arról, mennyi teret enged (a szigorú előadói utasításairól ismert) Bartók zenéje az előadói szabadságnak, és mit kérnének a zeneszerzőtől, ha egy estét együtt tölthetnének.