Bartók Világverseny

Dongryul Lee

Korea

1978. november 9. 

 

Le Tombeau de Harvey

 

“A darab a harangszó akusztikájára épül. A harang hangszínének fénylő, spirituális   jellegét nem csupán inharmonikus rész- és felhangjai adják, hanem a sokféle vibrációs állapot keltette megannyi mesterséges atonális hangköz rezonanciája is. Darabom magvát a harangok fenti jellegzetességei alkotják.

Jonathan Harvey korai főművét, a Mortuos Plango, Vivos Voco-t a winchesteri székesegyház tenor harangjának és saját kisfiának hangjára alapozva komponálta. E spektrum képezi ennek a műnek is az akusztikai magvát. A nyitó – Allegro Spiritoso – szakaszhoz egy tanárom, Heinrich Taube által kigondolt, de általam MATLab programnyelven továbbfejlesztett és céljaimhoz igazított algoritmust használtam.

Zenei életutam során alapvető ihletforrásom volt Harvey munkássága, ez a művem tiszteletadásnak is tekinthető. Diákként hosszú időn át a zsebemben hordtam egy –két művének kottáját, most a címadással is előtte tisztelgek.”