Bartók Világverseny

Alfian Emir Adytia

Indonézia

1992. június 24.

 

Rocket Baby Doll

 

"A „Rocket Baby Doll” a világhírű angol rockzenekar, a Muse egyik korábbi neve volt. A mű egy show-jellegű darab hegedűre és zongorára. Maga a kompozíció pentaton skálákra épül, és olyan ritmusképletekre, amelyek gyakran hallhatóak a jazzben, a fúziós zenében és az indonéz hagyományos népzenében.

Bartók számomra arra példa, amikor egy sikeres 20. századi zeneszerző egy különleges zenei stílussá olvasztja össze a két külön világot: a klasszikus és a népzenét. Művem az előadók és az őket hallgató közönség örömére készült."

 

Alfian Emir Adytia 2008–2011 között a Sekolah Menengah Musik Yogyakarta (Yogyakartai Zenei Középiskola), 2011–2016 között az Institut Seni Indonesia Yogyakarta (Yogyakartai Indonéziai Művészeti Intézet) 2017–2019 között pedig a Hágai Királyi Konzervatórium cselló szakos növendéke volt. Tanulmányaival párhuzamosan más tanároktól is vett csellóórákat és mesterkurzusokon is részt vett. Csellistaként számos versenyeredményt ért el, például a 2013-as Zhang Jia Jie Nemzetközi Country Music Week (Kína) legjobb előadásáért járó díjat, a 2018-as Asten Classic Award (Hollandia) 2. díját, a 2018-as Willem Twee Kamarazenei Verseny (Hollandia) 1. díját és a 2021-es Zutpheni Nemzetközi Csellófesztivál Artist-in-Residence díját. A klasszikus zenei képzés azonban nem akadályozta meg abban, hogy egyforma lelkesedéssel játsszon Metallicát és Bachot. Határtalan műfaji érzékenységét mutatja hogy többféle fesztiválon is fellépett, például az Cello Biënnale Amsterdamon, a Yogyakartai Kortárs Zenei Fesztiválon, a Festival Dag In De Brandingen, a Bachfestival Dordrechten, a Jazz in de Grachton, az Opera Forward Festivalon, a Gaudeamus Muziekweeken, a Tong Tong Fairen és az Amsterdam Minimal Music Festivalon. Számos zenekarral dolgozott: Nationaal Jeugdorkest, Dordrechts Kamerorkest, Jakarta Simfonia Orchestra, Nusantara Symphony Orchestra, Vietnami Nemzeti Szimfonikus Zenekar, Délkelet-ázsiai Ifjúsági Zenekar és Fúvószenekar, Hongkongi Új Zenei Együttes.

 

Alfian csellóművészi háttere a határok nélküli hatások kereszteződésén át táplálja zeneszerzői attitűdjét. Komponál szólóhangszerre, kamaraegyüttesekre, énekhangra, elektronikára és zenekarra. 2016-ban elnyerte az 50 Years Of Blessings Avip Priatna (Jakarta) zeneszerzőverseny 1. díját, komponált műveket a Kompas Gramedia, a Jakarta Concert Orchestra, a Jakarta City Philharmonic, az ISI Yogyakarta Student Orchestra és a Nederlands Kamerkoor NXT megbízásából. Csellóművészként és zeneszerzőként megtett útja arra inspirálta, hogy a Cello Academie Zutphen megbízásából új cselló-etűdöket készítsen oktatási célokra. Kortárs gordonkaművészeti kísérleteit indonéz gyökereinek zenei hatásaival ötvözi, ebben a szellemben született első operája, amelyet a World Opera Lab számára komponált. Eddig hat albumot készített: Nachtmusik (2016), Animinimal (2019), Complete Beethoven Sonatas for Piano & Cello (2020), Death of Beauty (2021), Dendang (2021) és Textures (2022).

.