Oike Ami
A Tokyóban 1988-ban született japán hegedűművész, Oike Ami a világ számos országában koncertezett, többek között Japán, Korea, Kína, Svájc, Szerbia és az Egyesült Királyság koncerttermeiben. 2020. április 10. óta a Tokyo University of the Arts (GEIDAI) egyetemi tanára. 2019-ben adták ki „ZINGARO!!!” című albumát, amelyet az Ensemble FOVE együttessel készített. Tagja a Kioi Hall Chamber Orchestra, az Amity String Quartet és az Ensemble FOVE együtteseknek.
Oike a manchesteri Royal Northern College of Music-ban szerzett nemzetközi művészdiplomát Yair Kless tanítványaként. Ezt megelőzően a Lausanne-i Haute École de Musique szólisták számára szervezett mesterkurzusán Pierre Amoyal keze alatt tanult. A Tokyo University of the Arts hallgatójaként Sawa Kazuki, Gerard Poulet and Oleh Krysa irányításával folytatta tanulmányait. Számos versenygyőzelme között tartjuk számon a Carl Flesch Nemzetközi Hegedűverseny második díját (2013), az RNCM Manchester Nemzetközi Hegedűverseny első díját és a zsűri különdíját, a 78. Japán Éves Zenei Verseny első díját és a Listener díjat 2009-ben, valamint az Eto Toshiya Hegedűverseny első díját 2008-ban.
Oike 2014-ben jelentette meg első, „Francia Romantika” című CD-jét, amelyen César Franck és Saint-Saëns szonátái hallhatók, míg második, „A” című albumát, amelyen Bach 2. szólóhegedű-partitáját és Bartók 2. szólószonátáját játssza, 2016-ban látott napvilágot.
„A hallgatókat már az első hang Oike Ami világába repítette. Hibátlan technikája, biztos tempóérzéke segítségével a mű teljes spektrumát sikerült megjelenítenie. Éterien változatos hangszínei a jáde-kő fényét idézik és áradóan romantikus érzelmekről tanúskodtak. A tökéletességig kidolgozott futamok és az édesen daloló melódiák nagyban növelték az előadás meggyőző erejét. Oike Ami nyilvánvalóan uralja a művet, ami játéka dinamikájából is kitűnt, így a szólista és a zenekar közötti páratlan összhang eredményeként párját ritkító előadás jött létre.” – írja az Ongaku no tomo Magazine kritikusa Bartók 2. hegedűversenyének 2009-es, a 78. Japán Éves Zenei Versenyen elhangzott előadása kapcsán.